Fredagsmys med 5 to 7

Det vankas fredagsmys av hög kaliber – mat & film! Jag är på hugget och ska laga en god middag för ett roligt gäng som dyker upp framåt kvällen. På förekommen anledning blir det både fisk och kött vilket är ett ypperligt tillfälle att testa mina bra knivar från MAC. Jo, det händer faktiskt att jag köper kökstillbehör som blir liggande ett tag innan de kommer till användning. Men det gör inget för jag tycker ändå att köket har en central plats i hemmet och missar aldrig ett tillfälle att piffa upp det med allt som hör hemma i ett kök. Det är jag ganska stolt över.

Sen ska jag och mina (förhoppningsvis) mätta och belåtna gäster se den här filmen.

5 to 7

Jag brukar inte skriva om filmer innan jag har sett dem men här gör jag ett undantag, för jag blev väldigt tilltalad av det jag fick läsa om handlingen och ser verkligen fram emot att se 5 to 7. Dessutom är jag småförtjust i Anton Yelchin som spelar huvudrollen (Brian). Hans motspelerska, den vackra Bérénice Marlohe (Arielle) har jag sett i Skyfall. I 5 to 7 spelar hon en gift, fransk kvinna med barn som Brian blir förälskad i.

Bara de här inledande replikerna mellan Brian och Sam (hans far) får mig att längta efter kvällens filmvisning.

Brian: In New York, you’re never more than 20 feet away from someone you know, or someone you’re meant to know.

Sam: A married French woman, 33 years of age, with two children. You could stop that sentence anywhere along the way, and have reason enough not to be in the relationship.

Ha en fin fredagskväll allihopa!

Kommentera

